دوربین باز ها دوربین باز ها .

دوربین باز ها

دوربین DSLR چیه؟

دوربین DSLR چیست؟
به لطف دوربین هایی که می توانند فوکوس خودکار کرده و هزاران عکس را بر روی کارت حافظه داخلی خود نگه دارند - مناسب برای عکاسان حرفه ای و عکاسان سطح ابتدایی - عکاسی دیجیتال اکنون بیشتر از هر زمان دیگری امکان پذیر است. اما درک گزینه های دوربین قبل از خرید بزرگ هنوز مهم است.
DSLR اصطلاحی است که مترادف دوربین های دیجیتال است ، اما یک دوربین رفلکس تک لنز دیجیتال (قابل توجه برای اجازه دادن به لنزهای قابل تعویض در بدنه دوربین یکسان) فقط یک نوع دوربین دیجیتال است.
درباره آنچه که باعث محبوبیت دوربین های DSLR می شود بیشتر بدانید و ببینید آیا آنها گزینه مناسبی برای شما هستند.
نحوه کار دوربین DSLR
وقتی نور وارد لنز دوربین یک دوربین SLR دیجیتال می شود ، یک عکاس از طریق بازتاب آن نور از آینه داخل بدنه دوربین ، سوژه آنها را در منظره یاب نوری می بیند. وقتی عکس گرفته می شود ، آینه از مسیر دور می شود و نور به حسگر تصویر دیجیتال می رسد ، جایی که عکس بر روی کارت SD گرفته می شود. این متفاوت از دوربین های بدون آینه است ، جایی که نور مستقیماً به سنسور تصویر می رود و عکاس آنچه را که از طریق یک صفحه نمایش LCD عقب یا یک منظره یاب الکترونیکی می گیرد ، می بیند.

 

انواع سنسورهای تصویر DSLR.
در حالی که دوربین های مختلف DSLR اندازه سنسورهای مختلفی دارند ، این سنسورها هنوز به اندازه کافی بزرگ هستند که می توانند به اندازه کافی مگاپیکسل بگیرند تا کیفیت تصویر دوربین گوشی هوشمند شما را از آب خارج کند. دو نوع سنسور اصلی فول فریم و APS-C هستند. سنسورهای دوربین فول فریم که با اندازه فیلم 35 میلی متر مطابقت دارند ، استاندارد هستند. سنسورهای APS-C کمی کوچکتر هستند ، در نتیجه فاصله کانونی کمتری به نام "فاکتور محصول" ایجاد می شود. این میدان دید کوچکتر را می توان با ضمیمه های خاص لنز جبران کرد ، اما قطعاً باید در هنگام تحقیق در مورد ایده آل APS-C یا DSLR تمام فریم خود به خاطر داشته باشید.

 

مزیت لنزهای قابل تعویض.
دوربین های DSLR به شما امکان می دهند بدنه دوربین را با پیوست های لنز به انتخاب خود ترکیب کنید ، خواه این یک لنز چشم ماهی باشد یا یک لنز بزرگنمایی. عکاس ایوی چن توضیح می دهد: "شما قادر هستید انواع مختلفی از لنزها را تهیه کنید که اهداف مختلفی دارند و ظاهر متفاوتی به شما می دهند." "DSLR از این نظر همه کاره تر هستند."

 

خواه هدف شما عکاسی از پرتره صمیمی باشد یا عکسبرداری از مناظر خیره کننده ، درک فاصله کانونی ایده آل برای هر موقعیت به شما کمک می کند بهترین لنز را برای رفتن به مسیر DSLR انتخاب کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۷:۴۵ توسط:احسان موضوع: نظرات (0)